ja_mageia

Особливі освітні потреби Друк
особливими освітніми потребами можуть навчатися з урахуванням медичних показань та згідно з висновками МСЕК (для дорослих) чи ЛКК (для дітей до 18 років). А його статті про вищу та післядипломну освіти тепер передбачають дистанційну форму навчання.
Знято обмеження щодо кола осіб, які потребують інклюзивного навчання. Якщо у Порядку йшлося лише про дітей, то Закон говорить про особу з такими потребами незалежно від віку. Це означає, що інклюзивними будуть не лише перелічені навчальні заклади, а й дитячі садочки, університети та інститути післядипломної освіти. А отримувати освіту зможуть не лише учні, а й вихованці, студенти та слухачі. До слова, українці вважають, що інклюзивна освіта потрібна лише дітям з інвалідністю. Однак така система зручна і тим, хто часто хворіє або після операції потребує тривалої реабілітації, а також студентам, які стали батьками.
Інклюзивну освіту перетворено на обов’язок органів влади та місцевого самоврядування. Порядок інклюзивного навчання передбачає, що відповідні класи (групи) утворюються за рішенням керівника закладу. Згідно ж із Законом про інклюзію доступність освітніх послуг для осіб з особливими освітніми потребами є одним з основних принципів освіти. А його забезпечення шляхом створення безперешкодного середовища коштом місцевого бюджету поклав на органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади. Іншими словами, місцеві ради зобов’язані виділяти кошти на обладнання доступних дитячих садочків, шкіл і ВНЗ, управління освіти — передавати кошти цим закладам, а органи архітектурно-будівельного контролю слідкувати за дотриманням будівельних норм при їх обладнанні.
Узаконено навчання жестовою мовою та літературу шрифтом Брайля, а точніше право на навчання з їх допомогою. Це означає, що батьки вихованця, учня чи сам студент з вадами слуху чи зору мають право вимагати від педагогічного складу знання жестової мови, а від керівництва навчального закладу — забезпечення навчальною літературою шрифтом Брайля. На жаль, нині українські видавництва орієнтовані на таку навчальну літературу лише для шкіл. Однак Закон про інклюзію породить попит на літературу і для інших навчальних закладів, оскільки студенти та слухачі з особливими освітніми потребами «вийдуть з тіні» та зможуть захищати своє право на освіту в суді.
Ці зміни наберуть чинності наступного після офіційного опублікування Закону про інклюзію.
Наталія Мороцька
КНК.Медіа